Vakantie voorbij.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Meriël Bouwman - WaarBenJij.nu Vakantie voorbij.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Meriël Bouwman - WaarBenJij.nu

Vakantie voorbij..

Blijf op de hoogte en volg Meriël

03 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

De twee weken acclimatiseren (vakantie haha) zijn voorbij..
Afgelopen week heb ik nog vakantie gehad hier. Het was een lekkere week.
Maandag zijn we lekker naar het strand geweest en ’s avonds gingen we uit eten bij een café hier in de buurt. Dit was een afscheidsetentje van een huisgenootje, zij ging deze week helaas weer naar huis. Woensdag was het dan zover ik ben toen voor het eerst naar mijn stageschool geweest. Om 10 uur hadden Madelon en ik een afspraak met de stage coördinator. Wij waren op tijd op school, maar de stage coördinator was er niet… Ze had een andere afspraak, dat kan hier op Curaçao gewoon, nu hebben we maandag als het goed is nog een gesprek met haar. We zijn toen gelijk naar onze klassen gegaan. Ik krijg een groep 3 met 28 kinderen. Ik ben de hele ochtend in de klas gebleven en mijn eerste indruk is goed, het zijn super lieve kinderen en de juf is ook heel aardig. Ik heb een rekenles gezien en daarbij zag ik gelijk dat het wel anders gaat dan in Nederland. Het grootste verschil is dat de lessen heel leerkracht gestuurd zijn. Er is weinig interactie tussen de kinderen en de leerkracht. Verder heb ik nog niet veel gezien dus ik ben enorm benieuwd.
Donderdag zijn Madelon en ik samen op pad geweest. We hadden de hele dag de auto dus we konden overal heen, heel fijn! We vertrokken s’ morgens en zijn richting westpunt gereden. Een lange weg maar met een ouderwetse kaart zijn we in 1 keer goed gereden :) We kwamen aan bij Shete Boka, een nationaal natuurpark. Hier hebben we de auto geparkeerd en zijn we rond gaan lopen. Echt super gaaf. Op dit punt zijn veel rotsen, hier zie je het water heel mooi en omdat we een dag hadden met veel wind en hoge golven was dit echt super indrukwekkend. Na een flinke wandeling langs de westkant (met slippers aan, niet heel handig..) zijn we weer in de auto gestapt en zijn we verder gereden op zoek naar een strandje. Uiteindelijk zijn we aanbeland bij Porto Marie, een mooi betaald strand met lekker bedjes. Hier hebben we heerlijk gelegen en heb ik ook voor het eerst gesnorkeld, maar dat ging nog niet echt goed haha, hoge golven en ik moest erg wennen aan het ademen door zo’n pijpje.
Toen we bij Porto Marie weg gingen zijn we gestopt bij de flamingo plaats. Dit is een plek op het eiland waar de flamingo’s te zien zijn als ze er zijn. We waren daar net toen de zon onder begon te gaan. Een super mooi gezicht en ook verschillende flamingo’s gezien. Kortom het was echt een leuke dag.
Vrijdag avond hadden we een leuk feestje op het strand, full moon party. Super leuk feest, hopi bon!
Zaterdag heb ik een lekkere rustige dag gehad, lekker op het strand geweest, heerlijk!
Zondag zijn we met een grote groep van het huis naar het Spaanse water geweest. Hier dreef midden op het water een vlot, daar hebben we de hele dag lekker op gezeten en gelegen. Omstebeurt kon er ook gewakeboard worden. Achter een bootje aan op een wakebord. Super gaaf om te zien, maar de meeste die mij goed kennen weten dat ik dat niet durf, ik ben nogal een schijterd. Ik heb de hele dag lekker op het vlot gezeten en foto’s gemaakt van iedereen, ik vond het super gaaf en als we nog een keer gaan ga ik het misschien ook nog wel proberen… maar ik beloof niks haha.
Op het vlot hebben we ook nog lekker gebarbecued. Super leuke en chille dag!

Nu is het zondagavond en typ ik het laatste stukje van dit verslag, vanavond op tijd naar bed want morgen begint mijn stage! Heel veel zin in, maar we moeten vroeg op dus ik maak het niet te laat.

Heel veel liefs Meriël.
Ayoo!

  • 10 Maart 2013 - 17:38

    Marian Lenting:

    Hoi Meriel,
    Zo te lezen heb je het naar je zin daar en de foto's zeggen ook genoeg!
    Gisteren jou kaart gehad,leuk hoor,dankjewel!
    Hier is het nog steeds koud en het gaat aankomende week wederom vriezen,ben dat nu wel eens zat
    Verder gaat alles zijn gangetje en heb ik niet zoveel te melden,oer saai dus gewoon,hahah
    liefs en veel plezier van Wouter en Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Meriël

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 3064

Voorgaande reizen:

15 Februari 2013 - 16 Juni 2013

Stage Curaçao

Landen bezocht: