Op de helft!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Meriël Bouwman - WaarBenJij.nu Op de helft!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Meriël Bouwman - WaarBenJij.nu

Op de helft!!

Blijf op de hoogte en volg Meriël

19 April 2013 | Curaçao, Willemstad

Op de helft.

Wat is het snel gegaan, ik zit hier inmiddels al 2 maanden en ben op de helft, nog 2 maanden te gaan.
Ik heb al een hele tijd geen verslag meer geschreven, ik had er eigenlijk gewoon geen ‘tijd’ voor haha.
Het leven is hier heerlijk. Inmiddels ben ik begonnen met mijn stage. Ik loop stage in groep 3 van de Albert Schweitzer basisschool. In mijn klas zitten 28 kinderen en die zijn behoorlijk druk. In het begin moest ik hier erg aan wennen en vond ik mijn stage ook nog niet echt leuk. De kinderen luisterden slecht en we moesten een beetje aan elkaar wennen. Mijn mentrix is wel super aardig en vanaf het begin had ik al gelijk leuk contact met haar. Nu ik al meer les heb gegeven gaat het al stukken beter met de kinderen, ze luisteren steeds beter. Ik moet wel nog steeds behoorlijk streng zijn, wat ik eigenlijk helemaal niet leuk vind. Maar ik probeer mijn lessen toch wel zo leuk mogelijk te maken en speel tussen de lessen door nu af en toe leuke spelletjes met de kinderen, dit vinden ze erg leuk, want dit wordt normaal nooit gedaan. De school begint om 7.15 ’s morgens en is om 12.15 ’s middags uit. Ik ben eigenlijk altijd om 7.00 op stage en ben rond 13.00 wel weer thuis, super lekker!

Thuis is in het studentenhuis: Villa ananas 2. In dit studentenhuis kunnen 20 studenten wonen en op het moment wonen er in totaal ongeveer 15 studenten, gezellige boel dus. Er is eigenlijk altijd wel iemand thuis om gezellig mee te kletsen. Wij zitten hier nu met een super leuke groep met mensen, we doen veel dingen samen en dat is erg gezellig.

Vorige keer schreef ik over een zondag dat we gingen wakeborden met het huis, ik durfde toen niet te wakeborden en zei toen met mijn grote mond: ‘als we nog een keer gaan dan ga ik ook wel wakeborden.’ Nou dat heb ik geweten hoor. Zondag 7 april was het zover, we gingen weer een dagje naar het super chille vlot op het Spaanse water, daar heb ik ook een poging gedaan om te wakeborden. Inderdaad een poging, want het is niet gelukt. Ik kreeg het niet voor elkaar om te gaan staan en was het op een gegeven moment helemaal zat en ben toen gestopt en heb lekker de rest van de middag in de zon gelegen, dat is meer een ding voor mij haha :)

Ondertussen heb ik ook al super veel van het eiland gezien. Ik heb al veel verschillende stranden gezien (al heb ik er ook nog wel een aantal op mijn verlanglijstje staan) en ik heb verschillende ‘culturele’ dingen gedaan. Zo ben ik met Madelon en Susanne naar het slavenmuseum geweest, dit viel enorm tegen, we hadden een gids die het super saai vertelde en het museum zelf vond ik ook niet heel boeiend, jammer. Ook ben ik met Madelon en Susanne naar de grotten van Hato geweest en naar de struisvogelboerderij. Dit was allebei erg leuk.

Zoals de meeste van jullie wel op facebook zien houden wij hier op Curcao ook wel van een feestje.. ;) Ieder weekend is er wel weer ergens een feest. Eigenlijk begint het uitgaan hier al op woensdag en het gaat door tot en met zondagavond, dus als we willen kunnen we iedere avond lekker uit.
Zelf heb ik niet altijd zin om uit te gaan en ik ga dan ook niet altijd mee, maar zeker 1 a 2 keer in de week ga ik wel mee en dat is altijd super gezellig.

De komende twee maanden zit ik hier nog super, dus ik ga er nog volop van genieten!
Ayo! Xx Meriël.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Meriël

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1252
Totaal aantal bezoekers 3075

Voorgaande reizen:

15 Februari 2013 - 16 Juni 2013

Stage Curaçao

Landen bezocht: